אורח חיים בריא כדרך להפחתת הסיכוי לאבנים בכיס המרה

משקל גוף תקין ובריא מפחית משמעותית את הסיכוי להיווצרות אבנים בכיס המרה. על מנת להגיע למשקל תקין, יש לשמור אל דיאטה מאוזנת ועקבית כך שהירידה במשקל תהיה איטית ותתבצע בתבונה רבה. מנגד, ירידה דרסטית ומהירה במשקל או מצב של יו-יו, כלומר עליה וירידה של משקל לא מאוזן, מגדילים באופן חד את הסיכוי להתפתחות אבנים בכיס המרה.

שמירה על משקל גוף תקין

חשוב לשמור על תזונה מאוזנת וארוחות מסודרות ולהימנע מדילוג על ארוחות. ידוע כי שני הטריגרים למחלות בכיס המרה הינם שומן וכלוסטרול. לכן, כדאי להקפיד על תזונה דלת שומן וכולסטרול ומנגד, רוויה בסיבים תזונתיים ובדגנים.

לספורט יש נדבך חשוב נוסף בהפחתת הסיכוי להיווצרות אבנים בכיס המרה. ובכן, שילוב של פעילות גופנית עם דיאטה דלת שומן וכולסטרול, משקל גופך יהיה תקין ורמת הכולסטרול שלך תהיה נמוכה בהתאם.

נטילת הורמונים

לפי מחקרים רבים, נטילת הורמונים במינון גבוה כדוגמאת ההורמונים הנמצאים בגלולות למניעת הריון, מעלים באופן דרסטי את הסיכוי להיוצרות אבנים בכיס המרה בקרב נשים. לכן, כדאי לשקול בכובד ראש נטילת הורמונים אלו.

משקל בריא

אם כן, מהו משקל בריא ותקין? זהו בעצם משקל שסביר להניח כי יוריד את הסיכוי לבעיות בריאותיות. ניתן להסתמך על מדד ה-BMI ועל גודל היקף המאזנים על מנת לקבל איזון. חשוב לזכור כי כדי להגיע למשקל תקין ועל מנת לשמור על גוף בריא, חשוב להיות פעילים גופנית ולאכול באופן נכון ומסודר.

מעבר לאורח חיים בריא לא נקרא דיאטה. שילוב של כל אבות המזון באופן מאוזן בתזונה היומיומית ושילוב של פעילות ספורטיבית גבוהה ישמרו על כיס המרה שלכם בריא ויורידו משמעותית את הסיכוי שתפתחו אבנים בכיס המרה.

יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא


קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות נוספות בנושא: אורח חיים בריא כדרך להפחתת הסיכוי לאבנים בכיס המרה

לחצו על הלינקים וצפו בשאלות של גולשים בנושאים השונים